businessManager 3000nápověda k informačnímu systému
Hlavní stránka | Aplikační příručka | Přehled modulů. pořadačů


Faktury vydané

V pořadači faktury vydané lze přidávat, opravovat, kopírovat, mazat a filtrovat záznamy.
V přehledu faktur jsou standardně nastaveny tyto sloupce: Reference, Stav dokladu, Název, Odběratel....Výstup.



Tento atribut je vidět pouze v přehledu faktur vydaných a při odeslání faktury z formuláře, se aktualizuje na stav "Odesláno". V případě, že je doklad tištěn, stav se změní na "Tištěno".
Na stav "Tištěno" se nepřepne záznam v případě, že se tiskne z přehledu. Tisk musí proběhnout přímo z formuláře faktury.

Do tohoto pořadače jsou faktury ukládány automaticky při jejich vystavení z jiných podkladových subjektů (z projektů, skladových dokladů apod.).



Pozor! V případě zvolení měny se změní atributy v položkách faktury vydané.



Při pořízení nové faktury vydané je potřeba vyplnit - v hlavičce:
Reference - jedná se o pořadové číslo faktury, je předvyplněna automaticky dle nastavení pořadače. Číselná řada je nastavena pomocí IOM (pořadač integritních omezení).
Stav dokladu - je nastaven systémem, stav se mění automaticky na základě procesů, které se s dokladem provedly.
Název - zde lze dle potřeby vyplnit textový popis operace.
Objednávka č. - zde se ručně napíše číslo objednávky na základě které se vyhotovuje faktura vydaná.
Pokud se faktura bude vytvářet načtením Objednávky došlé, tento atribut se vyplní automaticky, pokud v Objednávce došlé byl již předvyplněn atribut Doklad došlý.
V případě, že se nejprve vyplní atribut Objednávka č. na faktuře, při načtení dokladu (Objednávky došlé) bude původní číslo zanecháno.

Variabilní symbol - zde se uvede variabilní symbol. Variabilní symbol slouží k párování úhrad. Variabilní symbol je předvyplněn automaticky pomocí funkce pro Default na definici tohoto atributu (pořadač Atributy) a kopíruje referenci dokladu.
Konstantní symbol - konstantní symbol.
Specifický symbol - specifický symbol.
Odběratel - lze navázat odběratele, pro kterého se faktura vystavuje.
Kontaktní osoba - lze navázat kontaktní osobu.
Firma - doplní se automaticky, dle odběratele. Není-li odběratel navázán z číselníku organizací (např. u drobných jednorázových dodávek maloodběratelům), pak lze zde uvést krátký název odběratele a to bez jakékoliv návaznosti do číselníku organizací.
Způsob platby - zvolí se, jakým způsobem bude probíhat platba.
Způsob dopravy - zvolí se, jakým způsobem se bude dodávka dopravovat.
Způsob dopravy (text) - lze popsat dopravu slovy.
Datum vystavení - kliknutím na toto políčko se automaticky předvyplní aktuální datum, lze samozřejmě ručně změnit na jiné datum vystavení.
DUZP - kliknutím na toto políčko se automaticky předvyplní aktuální datum, lze samozřejmě ručně změnit na jiné datum vystavení.
Datum splatnosti - při výpočtu splatnosti je výchozím atributem Datum vystavení, ke kterému se přičte určený počet dnů splatnosti. Datum splatnosti se vypočte automaticky přičtením daného počtu dnů určeného jako defaultní pro daný pořadač. Pokud je odběratelem Organizace, u které je uveden individuální počet dnů pro splatnost, pak se vypočte splatnost dle tohoto nastavení. Defaultní počet dnů splatnosti pro pořadač lze nastavit pomocí funkce pro Default na definici tohoto atributu (pořadač Atributy). Individuální počet dnů splatnosti pro konkrétní Organizaci lze nastavit v atributu Splatnost-pohledávky na kartě Organizace (pořadač Organizace cizí).
Datum uhrazeno - datum se vyplní automaticky, při napárování úhrady faktury. Pokud se provede úhrada pomocí funkce Úhrada hotovostní, vytvoří se pokladní doklad a Datum uhrazeno ve faktuře bude vyplněno datem vystavení pokladního dokladu.
Pokud se provede úhrada pomocí funkce Úhrada bankou, vytvoří se bankovní doklad. U bankovních dokladů je důležité, aby v položkách dokladu bylo vyplněno Datum transakce. Při použití funkce Úhrada bankou se Datum transakce vyplní automaticky, při ručním vytvořením bankovního dokladu je nutné Datum transakce vyplnit u každé položky. Po realizaci bankovního dokladu se toto datum doplní do faktury vydané do atributu Datum uhrazeno.
Při částečných úhradách se při následném doplatku datum opět přepíše na datum poslední platby.
Částka k úhradě - celková částka faktury k úhradě. Tato částka se aktualizuje v případě, že je realizovaný bankovní dokladu nebo v případě hotovostní úhrady pomocí funkce. Jakmile se bankovní dokald realizuje, tato částka vypočte kolik ještě zbývá k úhradě.
Uhrazeno - je skutečná částka, která byla uhrazena na účet nebo hotově. Atribut se aktualizuje jen v případech, byla-li část nebo celá faktura zaplacena pokladním dokladem nebo bankovním dokladem, který musí být následně realizován. Při částečných úhradách se zde sčítají všechny dosud napárované úhrady.
Firma (příjemce) - vazba na pořadač organizace cizí, ze kterého se vybere konečný příjemce faktury. Tento příjemce bude také zobrazen v šabloně Faktury vydané jako Konečný příjemce.

Vystavil - zde se automaticky doplní zaměstnanec, který je přihlášen do programu businessManager, dle nastavení v systému.
Schválil - zde se vybere jméno zaměstnance, který fakturaci schválil.
Stornoval - zde se doplní jméno zaměstnance, který provedl stornování faktury.
Měna - fakturu lze vytvořit i v cizí měně, kliknutím se vybere měna. Pokud se vybere měna, změní se i atributy v položkách faktury, viz. obrázek. Zároveň se do prázdného políčka vedle měny zobrazí kurz. Do položek se vyplní cena v zahraniční měně, a v rozpisu cen je následně vidět i přepočet na Kč. Kurzy se zadávají v pořadači Kurzovní lístky.
POZOR! Pokud není v dokladech vyplněn datum vystavení /u FAD je to datum přijetí/ kurz se do dokladu nedostane a zobrazí se hodnota 1!

Bankovní účet - zde se zvolí bankovní účet, na který má být provedena úhrada pohledávky. Bude zde zobrazen údaj dle reference bankovního účtu v pořadači účty/pokladny. Tento bankovní účet se také promítne v sestavě, kde se zobrazí údaj z pořadače účty/poklady (z atributu Název banky).
Bank. spojení - vyplní se automaticky, pokud bude vyplněn bankovní účet, který bude mít vyplněno číslo účtu.Tento atribut se promítne do tiskové sestavy.
Druh faktury - je nastaveno systémem. Rozlišuje se dle pořadače faktur vydaných a určuje zda se jedná o běžnou či zálohovou fakturu, případně o daň.doklad k záloze.

Dále je možno vyplnit - v oddílu:
Nákladová hlediska (středisko, činnost, už. def. skupina, servisní zakázka) - je to vazba na tyto pořadače, pro které se fakturovaná dodávka vztahuje. Pokud budou tyto atributy vyplněny a do položek se zapíší jednotlivé řádky, po uložení se tyto nákladové hlediska doplní také do položek.
Projekt - vazba na projekt. V případě jeho vyplnění a spuštění funkce načtení dokladu (objednávky,dodací list apod.) se zobrazí jen ty doklady, které obsahují daný výrobní projekt. Projekt tak slouží pro jednoduší filtrování.
Pozor! V případě, že políčko zůstane prázdné a zvolí se funkce načítání dokladů, zobrazí se jen ty doklady, které také nemají nikde vyplněný projekt. V tomto případě se při zobrazení přehledu načítaných dokladu musí kliknout na obnovení záznamu a již se zobrazí na výběr veškeré doklady!

Tisk - do textu je možno vepsat jakékoliv potřebné informace, které se budou zobrazovat v tiskové sestavě.
-Text před cenami - v tiskové sestavě je umístěn nad položkami pod záhlavím. č. 1
-Text za cenami - v tiskové sestavě je umístěn pod položkami. č. 2



Po vyplnění hlavičky následuje zadání - v položkách:
Kmen. karta - vazba na kmenovou kartu. Zde se zavede záznam o fakturovaném druhu zásoby.Lze zde navázat Kmen. kartu s typem Vedlejší náklady a realizovat.
Název - při přenesení čísla kmenové karty se automaticky vyplní i název této kmenové karty (možnost úpravy textu kmenové karty). Při načtení objednávky, nabídky či dodacího listu se zde zkopírují názvy (možnost úpravy textu) dle položek těchto dokladů.
Množství - počet fakturovaného množství, které lze uvést i v jiných jednotkách (než je zásoba skladována).
Mj - měrná jednotka, ve které je položka fakturována.
Cena/mj (cena /mj(z)) - cena za měrnou jednotku. Cena se zde dotáhne automaticky po doplnění kmen. karty (ze záložky Cena (cena prodejní). Pokud má KK jen cenu ve stavu skladu, do dokladu se nedotáhne.
Cena základ - cena celkem bez DPH.
DPH% - sazba DPH, lze ručně změnit na jinou sazbu DPH, dle možností, uvedených v tabulce rozpis cen.
Cena DPH - vypočtená cena DPH.
Středisko - je potřeba vyplnit pokud se daná fakturovaná zásoba vztahuje k jinému středisku, než je uvedeno v oddílu Nákladových hledisek na hlavičce.
Činnost - je potřeba vyplnit pokud se daná fakturovaná zásoba vztahuje k jiné činnosti, než je uvedeno v oddílu Nákladových hledisek na hlavičce.
Projekt - je potřeba vyplnit pokud se daná fakturovaná dodávka vztahuje k jinému projektu, než je uvedeno v oddílu Nákladových hledisek na hlavičce. Má-li být faktura promítnuta do informací na hlavičce projektu, pak je nezbytné aby projekt byl u položky faktury navázán! V případě, že se položky načítají pomocí funkce načtení dokladů a zároveň položky obsahují čísla projektu, po načtení se tyto projekty přetáhnou do položek Faktury vydané ke konkréním kmenovým kartám.
Už. def. skupina - je potřeba vyplnit pokud se daná fakturovaná dodávka vztahuje k jiné už def. skupině, než je uvedeno v oddílu Nákladových hledisek na hlavičce.

Na pravé straně formuláře v oddílu Info, je u faktury zobrazeno následující:
Oddíl Organizace/záložka Adresa - zde jsou zobrazeny údaje o odběrateli jako adresa, město, IČ, DIČ atd. pokud tyto údaje budou vyplněny v organizaci cizí.
Oddíl Organizace/záložka Korespondence - zde jsou zobrazeny údaje korespondenční adresy. Tato korespondenční adresa se vyplňuje v organizaci cizi v oddílu Korespondenční adresa viz. CRM/organizace cizí. Pokud se u firmy tato adresa nevyplí, ve formulářích se bude zobrazovat stejná adresa jako fakturační.





Oddíl Organizace/záložka Dodavatel - zde je přehled o částkách na vyřízených a nevyřízených poptávkách, nabídkách, objednávkách a fakturach k dané organizaci ve vztahu dodavatel. Tzn. Pokud bude vytvořen nějaký doklad na konkrétní organizaci, čáskta se následně přiřadí do tohoto oddílu dle dokladu.



Oddíl Organizace/záložka Odběratel - zde je přehled o částkách na vyřízených a nevyřízených poptávkách, nabídkách, objednávkách a fakturach k dané organizaci ve vztahu odběratel. Tzn. Pokud bude vytvořen nějaký doklad na konkrétní organizaci, čáskta se následně přiřadí do tohoto oddílu dle dokladu.

Oddíl Rozpis cen dokladu - zde se zobrazuje rekapitulace cen.

Oddíl Dynamické vztahy/Objednávka došlá - byla-li faktura vystavena s pomocí funkce Načtení objednávky došlé, pak je zde navázána tato podkladová objednávka.
Oddíl Dynamické vztahy Výrobní projekty - pokud se do položek faktury vydané vyplní číslo výrobního projektu, naváže se do tohoto oddílu.
Číslo výrobního projektu se zde přetáhne i v případě, že bylo vyplněno na načítané objednávce došlé. V tom případě se automaticky doplní do položek a do vztahu.
Do faktury lze načítat více objednávek z různých projektů. Po načtení se ke každé položce doplní příslušný projekt, jen v případě, že bude vyplněn i na objednávce.
Číslo projektu se do položek dotáhne také v případě, že bude vytvořena faktura načtením dodacího listu.
Opět zde platí, že musí být výrobní projekt obsažen v objednávce, která je načtena do dodacího listu a ten následně do faktury.
Oddíl Dynamické vztahy/Dodací listy - byla-li faktura vystavena s pomocí funkce Načtení dodacího listu, pak je zde navázána tato podkladový dodací list.
Oddíl Dynamické vztahy/Pokladní doklad - byla-li faktura uhrazena pomocí funkce Úhrada hotovostní, pak je zde navázána tento podkladový pokladní doklad.


ŘEŠENÍ ODPOČTU ZÁLOHY ZA LOŇSKÝ ROK (20%)

Při vyúčtování plnění, které bylo předplaceno zálohou v sazbě 20% se musí dle platné legislativy rozdělit základ daně a dodanit 21% jen zbývající část, která nebyla zálohami s 20% sazbou předplacena.



- Celková cena zařízení je 4.261.220 bez DPH - toto se rozdělilo na základ 1.065.305 v 21% (zbývající část k dodanění) + 2.982.854 v sazbě 20% (hodnota plnění předplacená zálohou je do výše zálohy kryta starou sazbou)
- Odpočítáváme tři staré (20%) zálohy v celkové výši 2.982.854 bez DPH, které se přesně kryjí se základem daně v 20%
- Pak je v pořádku, že na rekapitulačním řádku faktury bude k dodanění jen základ 213.061,00 a jeho 21% DPH 46.742.80 Kč. Částka k úhradě se Vám změní - bude to 259.803,80 Kč
- Doporučujeme do textu pod položkami uvést informaci: Celková cena zařízení 4.261.220,- Kč bez DPH.



Konfigurace:
Typ reference výběr typu dokladů,
Vytvářet skladovou výdejku - ano/ne/dotaz,
Náhled před tiskem - ano/ne,
Alternativní výstup - tiskárna, obrazovka, export txt, export xml, export html, export xls, export pdf, odeslat e-mailem jako txt, odeslat e-mailem jako xml, odeslat e-mailem jako html, odeslat e-mailem jako xls, odeslat e-mailem jako pdf,
Předmět do e-mail zprávy - 'Faktura č.'+?.reference znamená, že do předmetu se bude uvádět referenční číslo faktury.

Zaokrouhlení (hlavička) - nastavení pro zaokrouhlení částek v rozpisu cen:
Zaokrouhlení (cena celkem)- (-1 = desítky,-2 = stovky,-3 = tisíce,0 = celé číslo,1 = desetiny,2 = setiny,3 = tisíciny),
Způsob zaokrouhlení ceny celkem - matematicky, nahoru, dolu, baťa, z položek
Zaokrouhlení (cena DPH)- (-1 = desítky,-2 = stovky,-3 = tisíce,0 = celé číslo,1 = desetiny,2 = setiny,3 = tisíciny),
Způsob zaokrouhlení DPH - matematicky, nahoru, dolu, baťa, z položek

Zaokrouhlení (položka) - nastavení pro zaokrouhlení částek v položkách: - určení zaokrouhlení pro položky v dokladech.
Zaokrouhlení (cena základ) - (-1 = desítky,-2 = stovky,-3 = tisíce,0 = celé číslo,1 = desetiny,2 = setiny,3 = tisíciny),
Typ zaokrouhlení (cena základ) - matematicky, nahoru, dolu, baťa,z položek
Zaokrouhlení (cena DPH) - (-1 = desítky,-2 = stovky,-3 = tisíce,0 = celé číslo,1 = desetiny,2 = setiny,3 = tisíciny),
Typ zaokrouhlení (cena DPH) - matematicky, nahoru, dolu, baťa,z položek

Pohled pro zahraniční měnu - vazba na pořadač pohledy, ze kterého se vybere příslušný, pro zobrazení formuláře v případě cizí měny,
Pořadač pokladních dokladů pro hotovostní platbu - pokladní doklady
Funkce:
STANDARDNÍ FUNKCE - přehled
Aktualizace faktur vydaných z (sw:Pohoda) , Aktualizace faktur vydaných do (sw:Pohoda), Aktualizace faktur vydaných do (sw:Pohoda SQL)

STANDARDNÍ FUNKCE - formulář
Přečíslovat řádky , Načtení poptávky došlé ,
Načtení nabídky vydané , Načtení objednávky došlé ,
Načtení dodacího listu , Načtení skladové výdejky ,
Načtení zálohové faktury , Úhrada hotovostní ,
Úhrada bankou , Realizace dokladu faktury vydané ,
Schválení dokladu faktury , Oprava dokladu faktury vydané ,
Storno dokladu faktury vydané
Sestavy:
STANDADNÍ SESTAVY
Faktura vydaná(F), Faktura vydaná - daňový doklad k záloze (F), Faktura vydaná - dodací list (F), Faktura vydaná (F),Faktura vydaná za odpady(F), Faktura vydaná - zahraniční (F) Přehled faktur vydaných (F), Přehled DPH (P), Vyhodnocení nákladů (P)
Atributy:
Stav dokladu faktury vydané



powerDat software s.r.o.poslat komentář o odkazu