roadTrip

Benzín ($) 35.41
Ubytování ($) 46.40

Fotogalerie Počet foto: 3
49.den

Ubytování
Motel

Sunday, 27.September 2009
Redwood N.P. - San Francisco
S nádherným praselem v Reedwoodu se nemůžeme nijak snadno rozloučit, a tak si při odjezdu opět dopřáváme ještě další krátké zastávky a procházky pod vzrostlými stromy. Ráno se kolem cesty zase pasou menší stádečka jelenů.

Pak už vyrážíme dál k jihu a na břehu oceánu se valí husté pruhy mlhy. Zastavujeme ještě v malém městečku Eureka, kde si prohlídneme historický střed města s budovami ve viktoriánském stylu a zajdeme do kavárny na ranní kávičku a pečivko.

Na chvíli jedeme po dálnici, ale pak už zase sjíždíme k pobřeží na silnici č.1, která je v mapě označena jako scénická cesta. Než jsme dojeli k moři, pěkně to s náma zatočilo, protože silnice opět překonává hory. Takže jedeme nahoru, dolů, samá zatáčka, brzda, plyn. Jana bledne ...

U pobřeží se cesta zlepšuje, vlní se sice po útesech, ale zatáčky a stoupání už nejsou tak časté. Otevírá se nám pohled na zpěněný oceán, vlny buší na skalnaté pobřeží, z vody vystupují obrovské kameny, nad oceánem jsou vidět rozpouštějící se pruhy mlhy a občas se objevují pláže se šedavým pískem. Po nějaké době se ale radějí vracíme zpět na dálnici, protože cesta kolem pobřeží je velice pomalá a my musíme ujet ještě přes 100 mil.
Stále projíždíme místy, kde nás obklopuje hustý les s vysokými stromy, podobný tomu v Redwoodu. Za nějakou dobu ale tato krajina končí, objevuje se jen mírná pahorkatina a kopečky začínají být pokryty řadami vinic. Zde dozrává kalifornské víno, teploměr nám ukazuje něco mezi 40-45 stupni.

Musíme najít nějakou opravnu aut. Je ale neděle a to nebude jednoduché. Žárovka našeho zadního blinkru to má za sebou a jelikož jedeme do většího města, raději bychom ji měli v pořádku. Pepa se sice hrabe v kufru a hledá způsob jak žárovku vyměnit, ale po nějaké době to vzdává - prostě jsme nenašli patent, jak se k žárovce dostat. Přece jen nalézáme otevřenou prodejnu a opravnu náhradních dílů, je už ale pozdě a prodavač nám sděluje, že dnes mají připravenu ještě další spoustu jiných aut na opravu a že by naši výměnu žárovky asi nestihli. Nabízí nám ale možnost, že si máme koupit žárovku a že nám ukáže, jak ji vyměnit. Dopadlo to tak, že jsme stáli kolem kufru na parkovišti a prodavač nám mezitím tu žárovku vyměnil.

Vyrážíme dál a blížíme se k San Franciscu. Na dálnici přibývají pruhy, spletence sjezdů a také aut. Vyhlížíme, kdy se konečně objeví Golden Gate Bridge. Projíždíme tunel a konečně se před námi objevuje. Hned před mostem je odbočka na vyhlídkovou pobřežní cestu, kde okamžitě sjíždíme a krátce před západem slunce pořizujeme překrásné fotky mostu. Nad městem a vodou je sice opar, ale most je úžasně fotogenický - výsledné fotky jsou tedy fantastické. Jedeme dál do města, přejíždíme most a na jeho konci platíme mýtné 6USD. Za mostem se ale tak kocháme, že se nám povede špatně odbočit a sjíždíme z dálnice. Díky tomu se dostáváme přímo do centra města, právě v době, kdy se tu řítí spousty aut. Navigace nás sice navádí zpět na dálnici, ale přitom projíždíme spletí uliček a užíváme si přitom klasické pohledy na město.
Ulice stoupá do velmi prudkého kopce (čumák auta je zvednutý tak, že musíme litovat motor i převodovku), každých pár metrů se křižuje s další ulicí a na každé křižovatce je značka STOP, takže musíme zastavovat a znovu se rozjíždět. Kolem ulice vidíme překrásné domečky, jsou barevné, ve viktoriánském stylu, úzké a vysoké, každý je jiný. Konečně vyjíždíme zpět na dálnici a zanedlouho parkujeme u hotelu nedaleko letiště, kde bude naše útočiště pro následující 3 dny.

43 °C

San Francisco
Golden Gate Bridge
27.9.2009Zobrazeno 2276 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.