roadTrip

Benzín ($) 39.24
Ubytování ($) 20.00

Fotogalerie Počet foto: 3
48.den

Ubytování
Camping

Saturday, 26.September 2009
Lassen volcanic N.P. - Redwood N.P.
Ráno si při odjezdu dopřáváme další vyhlídky na krásy parku Lassen volcanic, kdy jsou některé z kopců osvětleny vycházejícím sluncem. Jsme ale docela prokřehlí a leniví, takže nakonec teploučko v autě dostává přednost před naplánovaným výšlapem.

Pak už odjíždíme a opět klesáme do nižší nadmořské výšky a radostně při tom pozorujeme narůstající teplotu. Průjezd Californií k tichomořskému pobřezí je ale velmi hornatý, takže po celou dobu stále klesáme a stoupáme, překonáváme skalnaté kopce a zelené údolí a po nějaké době se před námi konečně rozprostírá otevřený výhled na břehy Tichého oceánu, ozdobené mohutnými zpěněnými vlnami.

Naším dalším cílem je N.P. Redwood (skrz park projíždí hlavní silnice, takže se tu zřejmě proto vůbec naplatí vstup), kde rostou nejvyšší stromy v USA. Jejich výška se pohybuje kolem 113 metrů a stáří kolem 2000let. Jejich kmeny jsou také velmi mohutné, ale objem nedostahuje takových hodnot jako jsme viděli v Sequoia N.P. Také barva kmenů je jiná - jsou tmavěhnědé, jejich kůra je tvrdší a dřevo stromu je krásně červenohnědé.

Nejdříve jsme zkoumali velikost a výšku stromů a teprve potom jsme začali vnímat, jak celý tenhle les vypadá. V tom okamžiku jsme si to tu zamilovali. Lesy v Redwoodu jsou velmi husté, všude dominují mohutné hnědé kmeny a pod nimi je rozloženo husté a velké kapradí, občas se objeví stromy rododendronu nebo jiných listnáčů a některé větve jsou obaleny světlezeleným mechem. Nádherný, divoký, úchvatný prales !!!

Poté co jsme prošli několik krátných tras, kdy jsme stále museli pořádně zaklánět hlavy, abychom dohlídli do korun stromů, jsme dojeli do kempu. Překvapilo nás, že divoké kempy spravované národním parkem mají nepochopitelně vysokou cenu (35USD za kempsite). V místě Klamath, na břehu stejnojmenné řeky, která se nedaleko vlévá do oceánu, jsme našli privátní kemp, kde je teplá sprcha i přístup na internet a cena je velmi příznivá (20USD za kempsite). Kroutíme hlavami na zdejší cenovou politikou.

K večeru jsme ještě vyrazili na nedalekou úzkou cestu po pobřeží, kde vidíme z výšky zpěněný oceán. Vlny se tu tříští o skalnaté pobřeží, vytváří bílou zvířenou pěnu a nádhernou zvukovou kulisu. Pohledů na moře ze strmého vysokého útesu jsme se nemohli nabažit. Trochu nás mrzí, že se nad vodou vytváří mlhavý opar a tak není vidět celé pobřeží a ani barva vody se v tomto místě nejeví jako nádherně modrá. Přesto je oceán divoký a krásný i zde.

30 °C

Redwoodský prales
26.9.2009Zobrazeno 2359 krát. TOP

Nejvyšší strom
26.9.2009Zobrazeno 2409 krát. TOP

Redwood N.P.
Díra v kmeni velkého stromu
26.9.2009Zobrazeno 2431 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.