roadTrip

Benzín ($) 31.87
Ubytování ($) 41.90

Fotogalerie Počet foto: 4
23.den

Ubytování
Camping

Tuesday, 01.September 2009
Salt Lake City
Přes noc bylo konečně teplo. Poprvé jsme spali ve spacáku jen v tričku. Stejně jsme se ale moc nevyspali, neboť kolem celou noc jezdil šílený strojvůdce a vytruboval jak zhulený.

Ráno vyrážíme do města. Je tu docela nic moc k vidění. Pepa otráven, neboť nejsou žádné pořádné věžáky k focení. SLC je mormonské město, všechno se tu točí kolem místa zvaného Temple square, kde je několik budov, spousta skvělých květinových záhonků a vodních atrakcí.
Ty budovy ovšem nejsou ledajaké - všude na nich je nápis "The church of Jesus Christ of latter day saints" (dokonce i na asi 20 patrovém věžáku). Později nám dochází, že to je mormonská církev. Všechny ty budovy jsou volně přístupné, u vchodu se na nás vždycky vrhnul ochotný průvodce, který nám hned všecko vysvětloval (jak to stavěli, jak je to velké, co to dělá atd.).
Pepa byl značně vyděšen, neboť každou chvíli čekal klasické lanaření k mormonské víře, ale naštěstí se to nestalo. Aspoň jsme si dobře naposlouchali angličtinu. Prošli jsme dvě budovy (akustickou halu a kongresové centrum) a psychicky už jsme více nedali, Pepa zbaběle zavelel ústup na neutrální půdu ...

Vyběhli jsme (o běhu se nedá mluvit, bylo parno a bezvětří, takže jsme se vlekli zpocení až za ušima) na kopec Summit, odkud byl dobrý výhled na město a jezero Salt Lake. Tedy měl být dobrý výhled, ale nebyl - město leží v kotli mezi horami, takže se nad ním drží smog.
Je tu několik rafinérií a navíc v Californii hoří lesy a kouř padá i tady, takže z vyhlídky vidíme jen část města a velký chuchvalec smogu a za tím nejasné obrysy hor. Vyhlídka tedy nic moc, ale aspoň jsme se protáhli.

Odjíždíme z města a vyrážíme výš na severozápad do státního parku Antelope Island (vstup 9USD za auto, náš Annual pas tu neplatí). Je to skutečně ostrov v jezeře Salt Lake, který je s břehem spojen dlouhým náspem. V tomto parku je divočina, tedy můžeme pozorovat antilopy nedaleko cesty, bizony a ptáky na vodní hladině. Na ostrově jsme neobjevili jediný strom.
Na ostrově se nalézají dva divoké kempy, které vypadaly velice rozumně. Cena byla myslím 13 USD.

Jezero je velmi slané, neboť do něj vtékají 4 řeky přinášející spoustu minerálů a jelikož jezero nemá odtok, koncentrují se v něm minerály a tedy i sůl. Voda je tak hustá a nadnáší tak, že při ponoření ani není třeba plavat. Došli jsme až k jezeru, ale plavání jsme vzdali - jezero je velmi plytké a hlavně nás odradil povlak na hladině, zápach a mračna drobných mušek. Jen jsme se trošku pobrodili a raději zdrhli zpátky k autu.

Pak jsme ještě projeli zbytek ostrova, udělali dnes už druhý náročný výlet na kopec v nesnesitelném horku a bezvětří, nafotili bizony a vyrazili zpět do kempu.

Večer dopisujeme poznámky, plánujeme a připravujeme se na zítřejší cestu, cpeme se báječně sladkým melounem/cantalopou a vymýšlíme, jak přečkat další šílenou noc se šíleně vytrubujícím strojvůdcem ...

Foto z tohoto města nebudou nic moc. I když jsem si vyhlídku nad město vyběhl 3x (ráno,večer a v noci) tak jsem díky smogu nenafotil nic rozumného.

31 °C

Jezero Salt Lake
31.8.2009Zobrazeno 2259 krát. TOP

Antelope Island S.P.
Nohy jsme smočili jen po kolena asi 100m od břehu (foto směrem ke břehu)
31.8.2009Zobrazeno 4397 krát. TOP

Opět jezero
31.8.2009Zobrazeno 2321 krát. TOP

Vyhlídka na břeh jezera
31.8.2009Zobrazeno 2259 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.