roadTrip

Benzín ($) 20.00
Ubytování ($) 20.00

Fotogalerie Počet foto: 4
10.den

Ubytování
Camping

Wednesday, 19.August 2009
Helena - Glacier N.P.
Ve stanu bylo konečně tepleji. Od kanaďanů jsme se včera dozvěděli, že i na tomto kontinentu je letos chladný rok a že tady obvykle v tuto dobu bývá velmi sucho a teplo. V noci a ráno se nám za stanem pásla laň, když jsme ráno balili tak jsme jí byli úplně ukradení a v klidu pokračovala se snídaní.

Na chvilku jsme zastavili v městě Helena, což je hlavní město/tedy spíš vesnice Montany. Jako obvykle i tady nic nebylo, jen Citi Hall, kde jsme si opět prohlédli překrásné interiéry, místnosti vlády a senátu.

Blížíme se k Rocky Mountains. Sjeli jsme z dálnice na rekreační cestu (recreation route), která vede pod červenohnědými skalami podél průzračného potoka. Na zcela opuštěném malém kempingovém místě hned vedle potoka si dáváme snídani.

Pak už jsme vyrazili na dalekou cestu k národnímu parku Glacier. Jsme opět nadšení z krajiny, která se kolem nás zase mění. Jsou tu rozlehlé kopcovité pastviny, porostlé šedozelenou trávou, občas nějaká borovice nebo skalnatý pahorek. Přibývají ranče, kolem jsou rozházené zemědělské stroje a pobíhají tu koně. Uprostřed toho se daleko před námi rýsuje zcela rovná cesta, po které jedeme na sever.

Po nějaké době se na obzoru začínají objevovat vysoké vrcholky hor Glacier , každou chvíli zastavujeme a začínáme fotit (ještě jsme ani nevjeli do parku). Vybrali jsme cestu přes St.Mary a Logan pass, což je jedna z nejkrásnějších cest tohoto parku. Vstup do parku (25USD za auto) máme díky našemu Annual Pasu opět zdarma, takže jen krátce zastavujeme u Visitor centra, kde si bereme instrukce k výšlapům, mapy, příručku pro život s medvědy, jízdní řád autobusů atd. Na elektrickém sloupu naproti visitor centra hnízdí orel - slyšeli jsme ho hned po vystoupení z auta a viděli z budovy visitor centra, kde k tomu měli připravený dalekohled (amíci umějí udělat atrakci ze všeho).

Pak už jedeme kolem ledovcového jezera nahoru do průsmyku Logan Pass, před a nad námi se otvírají nádherné scenérie a my zase každou chvíli zastavujeme, abychom vyrobili desítky fotek. V průsmyku vidíme nedaleko od cesty muflony a při cestě do údolí obdivujeme četné vodopády, které stékají nad cestou. Sjezd do údolí znepříjemňuje jen právě probíhající rekonstrukce cesty, kde musíme zastavovat.

Práce na silnici a četné nádherné výhledy s nezbytnými fotografickým zastávkami nám pořádně prodloužily dobu dojezdu do kempu Avalanche - projeli jsme první kolečko a měli jsme obavy, že tady už není volné místo. Naštěstí jsme ale pěkný volný plácek našli, zaplatili do kasičky potřebnou částku (20USD) a v klidu rozbalili stan. Kemp je opět divoký, nemůžeme tady tedy čekat teplou vodu, sprchy, elektřinu nebo wifi. Očekávat ale můžeme návštěvu medvěda - všude vidíme instrukce, že se nesmí nechat volně ležet jídlo, nádobí nebo odpad, protože by to míša mohl pochopit, že je to večeře pro něj. Jenže kemp i celý park je tak plný návštěvníků, že míša radějí sbalil kufry a stáhl se do hor, takže jsme si užili klidnou noc - překvapilo nás, že je tu tak teplo, večer nám vůbec nebyla zima.

Aby se nám lépe usínalo a jelikož jsme neměli co na práci (wifi nepřístupná, notebook měl vybité baterie), vyšli jsme si ještě na krátkou procházku kolem nedalekého potoka - byl večer, tak jsme čekali blízké setkání s medvědem, ale kromě všudypřítomného turisty jsme žádné jiné zvíře nepotkali.

22 °C

19.8.2009Zobrazeno 2416 krát. TOP

Jezero St.Mary Lake, vlevo vypálený les
19.8.2009Zobrazeno 2366 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.