roadTrip

Benzín ($) 24.99
Ubytování ($) 22.00

Fotogalerie Počet foto: 10
7.den

Ubytování
Camping

Sunday, 16.August 2009
Badlands N.P. - Keystone
Ráno litujeme, že nás včera déšť přinutil nocovat v hotelu. Je krásné ráno, na obloze azuro a probouzet se v kempu přímo pod horami by jistě bylo romantičtější. Doufáme, že následující noc už se vyvede a konečně si užijeme spacáku.

Do parku Badlands vyrážíme co nejdříve, parkoviště je zatím prázdné, je tam jen pár aut a my zjišťujeme, že vedle nás parkují také Češi žijící v Chicagu (Amíci tak brzo ráno ještě spí nebo se cpou snídaní). V parku si dáváme asi 14 km procházku, cesta vede pod skalami a místy trávou v prérii. Na chodníku jsme úplně sami, užíváme si klidu a ticha , není slyšet nic víc než cvrkot kobylek. Dáváme si pozor na nohy, protože se občas objeví nápisy upozorňující na existenci chřestýšů (žádného živého jsme ale neviděli). Pepa opět každou chvíli vyvádí, protože před námi skáčou hejna kobylek. Snídáme ve skalách s vyhlídkou do údolí.

Po návratu na již přeplněné parkoviště nasedáme do auta a projíždíme parkem zpět k dálníci. Tato cesta nám zabere spoustu času, protože se každou chvíli objevují vyhlídkové místa na panoramata parku. Tomu se zkrátka nedá odolat a tak tedy stále zastavujeme, byť si pokaždé dáváme předsevzetí, že je to naposledy. Stejný problém mají i lidi v dalších autech - všichni se spokojeně vlečeme vyhlídkovým tempem a každou chvíli vylézáme z auta s nenasytným foťákem. Tento park nám původně někteří lidi nedoporučovali, prý v něm není nic moc k vidění - my jsme ale nadšeni a nedovedeme si představit co s náma udělají teprve výhledy v Grand Canyon.

Co je vlastně k vidění v Badlands? Je to propadlá deska v prérii, která má úctyhodnou délku cca 60 mil. Zbyly tu vlastně kopečky a kopce různobarevně vrstvené hlíny, které se postupně deštěmi rozpouštějí, takže z toho vznikají zajímavě tvarované a barevné skály. Líbilo se nám tu.

Odpoledne jsme dojeli k pohoří Black Hills, pustou prérii nahradily kopce, skály a lesy. Projíždíme kolem jelenů, kteří se pasou kousek od cesty. Útočiště jsme vyhledali v historickém zlatokopeckém městě Keystone, kde jsme konečně našli kemp a rozbalili stan. K večeru jsme si ještě zašli prohlídnout historické centrum městečka, kde jsme také prošmějdili obchůdky se suvenýry(zejména nás nadchly indiánské předměty) a opět vyrobili pár fotek.

Zítra vyrážíme k nedalekým skalám Rushmore, budíček bude opět brzy.

25 °C

Cesta prérií na Caste trail
16.8.2009Zobrazeno 1721 krát. TOP

16.8.2009Zobrazeno 1715 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.