businessManager 3000nápověda k informačnímu systému
Hlavní stránka | Aplikační příručka | Přehled modulů. pořadačů


Daňové doklady záloh

V pořadači daňové doklady záloh lze přidávat, opravovat, kopírovat, mazat a filtrovat záznamy. Tento pořadač slouží pro vytvoření daňových dokladu k fakturám vydaným zálohově.



Při pořízení nové faktury vydané je potřeba vyplnit - v hlavičce:
Reference - jedná se o pořadové číslo faktury, je předvyplněna automaticky dle nastavení pořadače. Číselná řada je nastavena pomocí IOM (pořadač integritních omezení).
Stav dokladu - je nastaven systémem, stav se mění automaticky na základě procesů, které se s dokladem provedly.
Název - zde lze dle potřeby vyplnit textový popis operace.
Objednávka č. - zde se napíše číslo objednávky. Při načtení objednávky se číslo objednávky dotáhne automaticky z podkladové objednávky.
Variabilní symbol - zde se uvede variabilní symbol. Variabilní symbol slouží k párování úhrad. Variabilní symbol je předvyplněn automaticky pomocí funkce pro Default na definici tohoto atributu (pořadač Atributy) a kopíruje referenci dokladu.
Konstantní symbol - konstantní symbol.
Specifický symbol - specifický symbol.
Odběratel - lze navázat odběratele, pro kterého se faktura vystavuje.
Firma - doplní se automaticky, dle odběratele. Není-li odběratel navázán z číselníku organizací (např. u drobných jednorázových dodávek maloodběratelům), pak lze zde uvést krátký název odběratele a to bez jakékoliv návaznosti do číselníku organizací.
Způsob platby - zvolí se, jakým způsobem bude probíhat platba.
Způsob dopravy - zvolí se, jakým způsobem se bude dodávka dopravovat.
Způsob dopravy (text) - lze popsat dopravu slovy.
Datum vystavení - kliknutím na toto políčko se automaticky předvyplní aktuální datum, lze samozřejmě ručně změnit na jiné datum vystavení.
DUZP - kliknutím na toto políčko se automaticky předvyplní aktuální datum, lze samozřejmě ručně změnit na jiné datum vystavení.
Datum splatnosti - při výpočtu splatnosti je výchozím atributem Datum vystavení, ke kterému se přičte určený počet dnů splatnosti. Datum splatnosti se vypočte automaticky přičtením daného počtu dnů určeného jako defaultní pro daný pořadač. Pokud je odběratelem Organizace, u které je uveden individuální počet dnů pro splatnost, pak se vypočte splatnost dle tohoto nastavení. Defaultní počet dnů splatnosti pro pořadač lze nastavit pomocí funkce pro Default na definici tohoto atributu (pořadač Atributy). Individuální počet dnů splatnosti pro konkrétní Organizaci lze nastavit v atributu Splatnost-pohledávky na kartě Organizace (pořadač Organizace cizí).
Datum uhrazeno - datum se vyplní automaticky, při napárování úhrady faktury. Atribut se aktualizuje jen v případech, byla-li část nebo celá faktura zaplacena pokladním dokladem nebo bankovním dokladem, který musí být následně realizován. Při částečných úhradách se při následném doplatku datum opět přepíše na datum poslední platby.
Částka k úhradě - celková částka faktury k úhradě.
Uhrazeno - je skutečná částka, která byla uhrazena na účet nebo hotově. Atribut se aktualizuje jen v případech, byla-li část nebo celá faktura zaplacena pokladním dokladem nebo bankovním dokladem, který musí být následně realizován. Při částečných úhradách se zde sčítají všechny dosud napárované úhrady.
Vystavil - zde se automaticky doplní zaměstnanec, který je přihlášen do programu businessManager, dle nastavení v systému.
Schválil - zde se vybere jméno zaměstnance, který fakturaci schválil.
Stornoval - zde se doplní jméno zaměstnance, který provedl stornování faktury.
Měna - daňový doklad lze vytvořit i v cizí měně, kliknutím se vybere měna. Pokud se vybere měna, změní se i atributy v položkách daňového dokladu. Zároveň se do prázdného políčka vedle měny zobrazí kurz. Do položek se vyplní cena v zahraniční měně, a v rozpisu cen je následně vidět i přepočet na Kč. Kurzy se zadávají v pořadači Kurzovní lístky.
Bankovní účet - zde se zvolí bankovní účet, na který má být provedena úhrada pohledávky. Bude zde zobrazen údaj dle reference bankovního účtu. Tento bankovní účet se také promítne v sestavě, kde se zobrazí údaj z pořadače účty/poklady (z atributu Název banky).
Bank. spojení - vyplní se automaticky, pokud bude vyplněn bankovní účet, který bude mít vyplněno číslo účtu.Tento atribut se promítne do tiskové sestavy.
Druh faktury - je nastaveno systémem. Rozlišuje se dle pořadače faktur vydaných a určuje zda se jedná o běžnou či zálohovou fakturu, případně o daň.doklad k záloze.

Dále je možno vyplnit - v oddílu:
Nákladová hlediska (středisko, činnost, projekt, už. def. skupina, servisní zakázka) - je to vazba na tyto pořadače, pro které se fakturovaná dodávka vztahuje.
Tisk - do textu je možno vepsat jakékoliv potřebné informace, které se budou zobrazovat v tiskové sestavě.
-Text před cenami - v tiskové sestavě je umístěn nad položkami pod záhlavím. č. 1
-Text za cenami - v tiskové sestavě je umístěn pod položkami. č. 2



Po vyplnění hlavičky následuje zadání - v položkách:
Kmen. karta - vazba na kmenovou kartu. Zde se zavede záznam o fakturovaném druhu zásoby. Lze zde navázat Kmen. kartu s typem Vedlejší náklady a realizovat.
Název - při přenesení čísla kmenové karty se automaticky vyplní i název této kmenové karty (možnost úpravy textu kmenové karty). Při načtení objednávky, nabídky či dodacího listu se zde zkopírují názvy (možnost úpravy textu) dle položek těchto dokladů.
Množství - počet fakturovaného množství, které lze uvést i v jiných jednotkách (než je zásoba skladována).
Mj - měrná jednotka, ve které je položka fakturována.
Cena/mj (cena /mj(z)) - cena za měrnou jednotku. Cena se zde dotáhne automaticky po doplnění kmen. karty (ze záložky Cena (cena prodejní). Pokud má KK jen cenu ve stavu skladu, do dokladu se nedotáhne.
Cena základ - cena celkem bez DPH.
DPH% - sazba DPH, lze ručně změnit na jinou sazbu DPH, dle možností, uvedených v tabulce rozpis cen.
Cena DPH - vypočtená cena DPH.
Středisko - je potřeba vyplnit pokud se daná fakturovaná zásoba vztahuje k jinému středisku, než je uvedeno v oddílu Nákladových hledisek na hlavičce.
Činnost - je potřeba vyplnit pokud se daná fakturovaná zásoba vztahuje k jiné činnosti, než je uvedeno v oddílu Nákladových hledisek na hlavičce.
Projekt - je potřeba vyplnit pokud se daná fakturovaná dodávka vztahuje k jinému projektu, než je uvedeno v oddílu Nákladových hledisek na hlavičce. Má-li být faktura promítnuta do informací na hlavičce projektu, pak je nezbytné aby projekt byl u položky faktury navázán!
Už. def. skupina - je potřeba vyplnit pokud se daná fakturovaná dodávka vztahuje k jiné už def. skupině, než je uvedeno v oddílu Nákladových hledisek na hlavičce.

Na pravé straně formuláře v oddílu Info, je u faktury zobrazeno následující:
Oddíl Organizace/záložka Adresa - zde jsou zobrazeny údaje o odběrateli jako adresa, město, IČ, DIČ atd. pokud tyto údaje budou vyplněny v organizaci cizí.
Oddíl Organizace/záložka Korespondence - zde jsou zobrazeny údaje korespondenční adresy. Tato korespondenční adresa se vyplňuje v organizaci cizi v oddílu Korespondenční adresa viz. CRM/organizace cizí. Pokud se u firmy tato adresa nevyplí, ve formulářích se bude zobrazovat stejná adresa jako fakturační.





Oddíl Organizace/záložka Dodavatel - zde je přehled o částkách na vyřízených a nevyřízených poptávkách, nabídkách, objednávkách a fakturach k dané organizaci ve vztahu dodavatel. Tzn. Pokud bude vytvořen nějaký doklad na konkrétní organizaci, čáskta se následně přiřadí do tohoto oddílu dle dokladu.



Oddíl Organizace/záložka Odběratel - zde je přehled o částkách na vyřízených a nevyřízených poptávkách, nabídkách, objednávkách a fakturach k dané organizaci ve vztahu odběratel. Tzn. Pokud bude vytvořen nějaký doklad na konkrétní organizaci, čáskta se následně přiřadí do tohoto oddílu dle dokladu.
Oddíl Rozpis cen dokladu - zde se zobrazuje rekapitulace cen.
Oddíl Dynamické vztahy/Objednávka došlá - byla-li faktura vystavena s pomocí funkce Načtení objednávky došlé, pak je zde navázána tato podkladová objednávka.
Oddíl Dynamické vztahy Výrobní projekty - pokud bude faktura navázáná z projektu, v tomto oddílu bude zobrazeno číslo projektu. Při navázání výrobního projektu přímo ve faktuře je potřeba pro zobrazení projektu v tomto dynamickém vztahu, abyl byl projekt navázán v položkách faktury.
Konfigurace:


Cena k úhradě = cena zaplaceno - ano/ne - systém tak hlídá, zda se ceny rovnají či nikoliv. V případě, že se ceny musí rovnat (ano), systém nevytvoří daňový doklad do faktury, pokud budou ceny rozlišné, např. bude faktura zálohová uhrazena částečně. V tomto případě se zobrazí hláška.
Pokud bude nastaveno (ne), systém vytvoří daňový doklad do faktury i v případě, že se částky nerovnají.

Stav dokladu zadáno - ano/ne - systém zde hlídá zakládání daňového dokladu do faktury vydané dle stavu dokladu.
Pokud bude (ano), systém při spuštění fce vytvoří daňový doklad do faktury vydané jen v případě, že bude zálohová faktura ve stavu zadáno.
Pokud bude (ne), systém při spuštění funkce vytvoří daňový doklad do faktury vydané v jakémkoliv stavu (realizováno, stornováno).
Pokud DPH 0 tak: 21 - zde je ko
nfigurace, která říká: Pokud bude DPH na zálohové faktuře nula, tak do faktury (DDZ) do položek doplň 21 % DPH.

Nadpis - zde se zapíše text, který se bude zobrazovat na sestavách faktur vydaných v záhlaví vpravo. Pokud zde nebude vyplněn, standardně se bude tisknout "Faktura - daňový doklad".

Typ DPH,
Typ reference - výběr typu dokladů,
Vytvářet skladovou výdejku - ano/ne,
Alternativní výstup - tiskárna, obrazovka, export txt, export xml, export html, export xls, export pdf, odeslat e-mailem jako txt, odeslat e-mailem jako xml, odeslat e-mailem jako html, odeslat e-mailem jako xls, odeslat e-mailem jako pdf,
Předmět do e-mail zprávy,

Zaokrouhlení (hlavička) - nastavení pro zaokrouhlení částek v rozpisu cen:
Zaokrouhlení (cena celkem)- (-1 = desítky,-2 = stovky,-3 = tisíce,0 = celé číslo,1 = desetiny,2 = setiny,3 = tisíciny),
Způsob zaokrouhlení ceny celkem - matematicky, nahoru, dolu, baťa, z položek
Zaokrouhlení (cena DPH)- (-1 = desítky,-2 = stovky,-3 = tisíce,0 = celé číslo,1 = desetiny,2 = setiny,3 = tisíciny),
Způsob zaokrouhlení DPH - matematicky, nahoru, dolu, baťa, z položek

Zaokrouhlení (položka) - nastavení pro zaokrouhlení částek v položkách: - určení zaokrouhlení pro položky v dokladech.
Zaokrouhlení (cena základ) - (-1 = desítky,-2 = stovky,-3 = tisíce,0 = celé číslo,1 = desetiny,2 = setiny,3 = tisíciny),
Typ zaokrouhlení (cena základ) - matematicky, nahoru, dolu, baťa,z položek
Zaokrouhlení (cena DPH) - (-1 = desítky,-2 = stovky,-3 = tisíce,0 = celé číslo,1 = desetiny,2 = setiny,3 = tisíciny),
Typ zaokrouhlení (cena DPH) - matematicky, nahoru, dolu, baťa,z položek
Funkce:
STANDARDNÍ FUNKCE - přehled
Aktualizace faktur vydaných z (sw:Pohoda)

STANDARDNÍ FUNKCE - formulář
Načtení poptávky došlé , Načtení nabídky vydané ,
Načtení objednávky došlé, Načtení skladové výdejky ,
Realizace dokladu daňového , Schválení dokladu daňového ,
Storno dokladu daňová záloha , Oprava dokladu daňového dokladu ,
Atributy:
Stav dokladu daňové zálohy



powerDat software s.r.o.poslat komentář o odkazu