roadTrip

Benzín ($) 30.00
Ubytování ($) 16.00

Fotogalerie Počet foto: 5
82.den

Ubytování
Camping

Friday, 30.October 2009
Key West
Dnes musíme ujet velkou vzdálenost až k nejjižnějšímu bodu kontinentálních USA - jedeme na ostrůvky položené na ocásku Floridy, které jsou s pevninou spojeny dlouhými mosty a poslední z nich, tedy nejjižnější je ostrov Key West.

Vyrážíme ještě za tmy, cestou pak ještě zastavujeme v obchodě Publix (obchody této sítě jsou vidět snad jen na Floridě a je tu jimi doslova přepublixováno), kde zakupujeme pravé americké pečivo Muflin a dáváme si sladkou snídani.

Cestou stále přibývá palem, objevují se typická přímořská obydlí, u jejichž soukromých mol kotví loďky.

Po vjezdu na mosty spojující jednotlivá souostroví už můžeme jen obdivovat oceán na obzoru obsahující snad všechny odstíny modré barvy. Vedle nás jsou vidět zbytky starého železničního mostu, který je už dnes nepoužívaný, místy přerušený a místy předělaný na vyhlídkové promenády či rybářská mola.

Zastavujeme na konci nejznámějšího a zároveň nejdelšího 7-mílového mostu. Tady na chvilku parkujeme auto a jdeme se projít právě po starém mostě. Tady rybaří pár nadšenců a jeden z nich právě bojuje s nějakou důvěřovou rybou, co právě slupla návnadu. Ryba bojovala statečně a férově, ale stejně nakonec byla vytažena z vody. Rybář s tímhle asi půjmetrovým mackem pořizuje jen fotku a pak zlatou rybku háže zpět na svobodu. Prostě je to jen sport, a na večeři budou asi hamburgry...

Pod mostem pozorujeme hejna velkých ryb, asi makrel. Asi jsme měli velké štěští, protože kolem právě proplouvali tři docela slušní rejnoci, každý s rozpětím nejméně 1 metr.

Jedeme dál a pak už zastavujeme až přímo na Key Westu. Nedočkavě míříme na pláž - vybrali jsme nejdelší pláž tohoto ostrova Smathers Beach. Pláž nás ale příliš nenedchla, přestože je na ní běloučký písek a je lemována krásnými kokosovými palmami. Hned vedle totiž vede docela frekventovaná silnice a nedaleko je letiště - obojí nadělá docela hluk, takže šplouchání vln zaniká ve zvucích civilizace. Taky nám vadilo, že dno tady není krásně pískové, ale je porostlé nějakou mořskou trávou. Na téhle pláži také poprvé vidíme, že na Key Westu jsou opravdu jiná měřítka (Key West je znám jako ráj homosexuálů, s více volnými způsoby). U břehu se vystavuje mládenec s holým zadkem - jeho plavky jsou jen provázky s kouskem hadříku (orientace je jasná), ve vodě se k sobě náramně mají dvě děvčata a na pláži se opalují dámy nahoře bez. Toto všechno by na jiných plážích v USA bylo striktně zakázáno.

Pak se tedy přesouváme k nejjižnějšímu bodu ostrova a tedy i kontinentálních USA. Tady vyrobíme pár fotek, okoukneme okolí a nedalekou pláž South Beach (malá, přeplněná, voda kalná jako mléko a plytká - k dnešnímu pobytu tedy zcela nevhodná, okamžitě obouhlasně zamítnuto).

Podle průvodce by nejlepší pláží ostrova měla být pláž položená zcela na konci ostrova v parku Port Zachary Taylor. Tady sice platíme vstupné (7USD za auto s dvěmi osobami), ale nelitujeme - pláž je skutečně docela pěkná, s bílým prachovým pískem, vlnami ve kterých dovádíme a teplou vodou (je sice trochu kalná od bílého jemného písku, ale příliš to nevadí).

Zhodnocujeme, že pokud je Key West nečím zajímavý, pak to určitě nejsou pláže - sice jsme se tu koupali, ale tyto pláže opravdu za nejlepší nazvat nemůžeme.

K večeru pak vyrážíme prohlídnout město a hned na parkovišti si všímáme, že se kolem procházejí zřejmě trochu blázniví nadšenci v převlecích. Odbočujeme k slavnému domu, kde pobýval Hamingway a nedalekému majáku. Pak už se vracíme k hlavní a nejrušnější ulici Duval, která vede k přístavu. V přístavu chceme být co nejdříve, protože se chceme odsud podívat na západ slunce - prý odsud bývají nejkrásnější sunsety/západy slunce v USA.

Cestou k Duval street ale potkáváme čím dál tím více masek a je tu stále více lidí, zdálky slyšíme hudbu a očekáváme nějakou zábavu. Později zjišťujeme, že jsme měli opravdu štěstí - v těchto dnech probíhal slavný desetidenní festival Fantasy Fest, který se na Key Westu slaví jedenkrát v roce a graduje právě v páteční a sobotní noc. Do Key Westu se sjíždějí tisíce gayů, lesbiček a jiných nadšenců, aby v průvodě na Duval stret předvedli své převlečky, masky a někteří prostě jen své holé pomalované tělo. Brzy poznáváme, že holý zadek, který jsme viděli ráno na pláži určitě nebyl poslední, který jsme dnes okoukli. Všichni se smějí, baví, ochotně se nechávají fotit a panuje tu velmi uvolněná atmosféra.

Tak nějak jsme se na to všechno zakoukali, že jsme západ slunce v přístavu prostě prošvihli. Tohle ale fakt stálo za to - něco podobného už asi hodně dlouho neuvidíme.

Dojeli jsme tedy a neuvěřitelně se pobavili na nejjižnějším místě USA. Dojeli jsme na nejjižnější bod naší výpravy. Od této chvíle už se tedy budeme jen vracet k Chicagu, odkud za pár dní startuje naše letadlo do Evropy.

Pozdě večer se pak stejně dlouhou cestou vracíme do kempu a kolem půjnoci zalézáme do stanu - úprk do stanu byl předem dobře naplánován jako bojová akce, protože nenažraní komáři nikdy nespí ...

31 °C

30.10.2009Zobrazeno 2245 krát. TOP

Smathers Beach
30.10.2009Zobrazeno 2240 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.