roadTrip

Benzín ($) 0.00
Ubytování ($) 15.00

Fotogalerie Počet foto: 5
76.den

Ubytování
Camping

Saturday, 24.October 2009
Galveston
Ráno nás probudilo hučení vln nedalekého oceánu - hned se tedy k němu jdeme podívat a procházíme se kousek po pláži plné mušlí. Pláž je čistá, písečná, jenže tady nedávno hodně lilo, takže je všechen písek úplně mokrý, takže se na něm nedá dneska sedět a slunit se.

Vyrážíme si prohlídnout Galveston - příliš tady k vidění není, ale my se tudy jen tak touláme. Chtěli jsme dnes navštívit park Morgan Garden, kde by mělo být několik atrakcí (Pyramida s akváriem, Pyramida s tropickou zahradou, zahrady, fontány, 3D kino atd.) - jenže je část parku uzavřena, protože se tu rekonstruuje a tak jsme se rozhodli, že si tuhle raději zábavu pro dnešek odpustíme. Po celém městě i předměstí a zřejmě i v tomto parku jsou vidět následky prodělaných hurikánů Ike a Katrina, ze kterých se město ještě zcela nazpamatovalo. Některé budovy jsou poničené a upuštěné, přitom vedle nich se vyjímají krásné fasády nových nebo zcela zrekonstruovaných domků. Kolem pobřeží jsou vidět stroje, které opravují mola a hráze.
Chcete-li něco v Galvestonu najít, raději to nyní nehledejte - my jsme hledali Visitor centrum, značky jasně napovídaly kudy jít, ale prostě tam nebylo - značky zůstaly, visitor centrum ale odnesl hurikán. Hledáte toalety? Dokonalé značení Vás k němu nedovede - prostě tam nejsou. Možná toho po hurikánu ve městě chybí více, my už jsme ale raději už dál po ničem nepátrali ...

Chvilku jsme se zdrželi na ulici, kde právě probíhal Oktoberfest. Podle reklam jsme očekávali velkou akci, atrakce a restaurace v německém stylu, ale skutečnost byla trochu méně honosná. Na jedné ulici v délce asi 200 metrů bylo jedno pódium s live hudbou (ani jsme nepoznali, jestli zpívali německy nebo anglicky), pár stánků s docela americkým jídlem (hamburgery ani sušenky s hallowenovými obrázky nechyběly), jeden pouliční výčep s točeným pivem (kupodivu sehnali klasické neměcké 2-litrové krýgly) a spousta stolů, kde to všechno do sebe amíci ládovali. Nutno přiznat, že všemu vévodily kožené kalhoty a kloboučky některých zúčastněných nadšenců. Na pořádný Okroberfest tedy člověk nutně musí vyrazit do Bavorska, v USA to není nic moc!

Odpoledne se vracíme do kempu, dáváme si tu výborný oběd z polotovarů, trochu odpočíváme a nedočkavě opět vyrážíme na pláž. Mraky sice už žádné nejsou, ale je docela chladno - dnešních 21 stupňů moc na koupání není. Sundáváme aspoň boty a brodíme se po břehu, vlnky nám omývají písek z nohou, voda je nádherně teploučká. Škoda, že písek na pláži je pořád hodně mokrý - sedět a slunit se na něm opravdu nedá a tak si aspoň na chvilku sedáme na boty a společně vyrábíme z mokrého písku jakési podivuhodné umělecké dílko (škoda mluvit). Večer zakončujeme báječným mexickým pivem Corona ozdobeným čerstvou limetkou. Dnes se nám po něm bude dobře spát.

21 °C

24.10.2009Zobrazeno 2276 krát. TOP

24.10.2009Zobrazeno 2254 krát. TOP

Galveston Island S.P.
Náš dnešní kemp (pláž je na druhé straně)
24.10.2009Zobrazeno 2224 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.