roadTrip

Benzín ($) 34.01
Ubytování ($) 50.84

Fotogalerie Počet foto: 6
70.den

Ubytování
Motel

Sunday, 18.October 2009
Dallas
Dallas! Velké město! Zábavné město! Báječné město!

Dopoledne vyrážíme do cestra Dallasu, kde jen tak procházíme ulice a obdivujeme architekturu.

Auto parkujeme nedaleko náměstí Pioneer Plaza, o němž jsme přečetli, že se tu nachází světový nejrozlehlejší bronzový památník. Nevíme co si pod tímto pojmem máme představit, takže to musíme jet okouknout. Už při příjezdu nám ale klesá čelist. Tohle se tedy povedlo: na úbočí mírného pahorku, kde je zbudován malý vodopád a potůček je rozmístěno 4O perfektních soch dlouhorohých texaských býků, hnaných třemi kovbojí na koních. Vše je dokonalým obrazem skutečnosti - každé zvíře je jiné, vše ve skvělé souhře, pár zvířat právě probíhá potůčkem a je po kolena ve vodě.
Po kamenech přejdete potůček, procházíte se mezi těmito obrovskými kovovými zvířaty, hladíte je po nozdrách - velké hlavy a rohy se rýsují proti vašim očím a vy si můžete představovat, že jstě právě tam - ve stepi, kde se ženě tohle stádo a skoro slyšíte halekání kovbojů, vrzání postrojů a frkání zpěněných koní. My jsme tu byli brzo ráno a nebyli tu žádní jiné lidé, takže jsme si právě tohle mohli užít ... Janě vykouzlil tenhle památních jiskřičky v očích, a vlastně se ji odsud vůbec nechtělo.

Noříme se hlouběji do ulic centra města a tady je zase spokojen Pepa - jsou tu vysoké skleněné mrakodrapy, jejichž tvary, použité materiály a barvy je potřeba důkladně zdokumentovat. Zastavujeme na náměstí Dealey Plaza ,kde nás významný nárůst počtu turistů upozorňuje na význam tohoto místa. Tady v roce 1963 projížděl prezident John.F.Kennedy a kousek níže na Houston street byl zastřelen. Míříme dále k špičatému mrakodrapu a pod ním se Jana opět rozplývá - tady na Fountain Plaza jsou terasy s traskajícími sloupy vody, protékají jí tu hektolitry. Vše je zakryto ve stínu stromů a zrcadlí se ve skleněných stěnách mrakodrapu. Uprostřed tryská z dlažby fontána, intenzita jednotlivých sloupů vody se různě mění a vytváří tak pěknou podívanou pro zvědavé Janiny oči. Zase byl problém ji odsud odtrhnout ... Míříme k dalším zajímavým místům ...

V art district/umělecká čtvrť právě v tuto neděli probíhá festival a všechna muzea tu dnes mají vstup zdarma. Jsou tu davy lidí, všichni se cpou mexickými nachos a užívají si slunečného odpoledne. My jsme jen trochu otráveni, že nám při pohybu uvnitř muzeí stále někdo kontroluje obsah batohu (toto není prevence proti zlodějům, kterí něco odnášejí, ale proti teroristům, kteří by něco mohli přinést) a tak se jim nakonec raději vyhýbáme. Na otevřeném pódiu právě probíhá vystoupení mladých mexických tanečníků, takže si poslechneme jejich hudbu, prohlídneme pestrobaravné šaty a okoukneme taneční kroky.

Podle průvodce pak ještě musíme vidět dallaský Farmers Market - největší oblastní farmářský trh pod širým nebem. Už před branami areálu nás udivily řady vystavených dýní různých barev, tvarů a velikostí (za měsíc tu máme Helloween) a pestrobarevné pásy květin. Procházíme si jednotlivé haly, kde jednotliví prodejci prezentují krásně upravené košíky s ovocem a zeleninou, každou chvíli nás někdo osloví nebo nám rovnou nabídne kousek ovoce k ochutnání. Neodoláme a za pár dolarů kupujeme čersvou papáju - bude to poprvé, kdy ji zkusíme v této podobě. Sušené kostičky u nás v obchodě vypadají úplně jinak než tahle velká šiška, kterou jsme u nás ještě nikdy neviděli.

Nakonec jsme ještě auto prohnali na druhý konec města a za světla znovu navštívili Fort Worth a jeho kowbojskou čtvrť Stockyards, abychom si obchůdky a atrakce prohlídli za světla.

Vracíme se na hotel, Jana už bude celý večer lenošit jen tady a aktivní Pepa si ještě zajede znovu do centra Dallasu, aby tu pořídil pár nočních fotek mrakodrapů.

Večer se pak pustíme do papáje ...

21 °C

18.10.2009Zobrazeno 2343 krát. TOP

Panorama města - park před City Hall
18.10.2009Zobrazeno 2251 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.