roadTrip

Benzín ($) 32.95
Ubytování ($) 14.00

Fotogalerie Počet foto: 3
65.den

Ubytování
Camping

Tuesday, 13.October 2009
Sequaro N.P.(east) - Las Cruces
Ráno balíme stan a vyrážíme dále.

Cestou odbočujeme do východní části Sequaro N.P. (vstup 10USD za auto. s Annual Pasem zdarma).

Projíždíme scénický okruh Cactus Forest Drive, kde jsme byli my i naše auto mile překvapeni novým asfaltem (očekávali jsme opět natřásání na nezpevněné cestě). Jako ranní rozcvičku si procházíme trať Freeman Homestead Trail a snídani si pak dáváme na nedaleké piknikové zastávce Javelina.

Pokud bychom měli porovnat východní a západní část Sequaro N.P (jsou od sebe asi 80km daleko) a doporučit, která z nich je lepší, určitě bychom vybrali západní část. V západní části je výrazně hustější vegetace sequárových kaktusů, park je lépe umístěn mezi horami a od nedalekého velkoměsta Tuscon je oddělen vysokým pohořím, takže je i více klidnější. Ve východní části sice sequára najdeme, ale je jich tu méně, zdá se že zde spíše místy dominuje nízký keřovitý kaktus s placatými talířkovítými listy (přesný český název neznáme - američané mu říkají Prickly Pear cactus). K největším záporům této části parku připisujeme blízkost města Tuscon.
Zvuky města a nedalekého letiště jsou slyšet celou dobu a výhlídky zpravidla také zasáhnou do nějaké obydlené oblasti. Zkrátka nemáte pocit, že jste v pustině. Tato část parku ale nabízí spoustu pěších tůr, které jsou velmi dlouhé a zřejmě vedou do opustěnějších části parku, kde bude možná zcela jiná atmosféra. My jsme ale žádnou z nich nevyzkoušeli. Pak už se jen smutně loučíme s kaktusy a vyrážíme dále na východ vstříc novým zážitkům.

Po desítkách ujetých mílí po dálnici, kde jsme poprvé viděli značky upozorňující na písečnou bouři (pozor-úsek s možnou nulovou viditelností, nezastavujte v jízdním pruhu), jsme opustili Arizonu a vstoupili opět do státu New Mexiko. Tady jsme si posunuli čas o hodinu dopředu. Do horského časového pásma jsme sice vstoupili již v Arizoně, ale jelikož Arizona nepoužívá letní/zimní čas, nebylo třeba v ní hodiny posunovat. To nastalo až teprve vstupem do New Mexika, kde letní čas mají.

Odpoledne dojíždíme k městu Las Cruces, za nímž se v dálce klene rozeklané pohoří Organ Mountains s vrcholky kolem 3000m. Pohrdáme kempem KOA, který je sice při cestě, ale zdá se že ze dvou stran bude sevřený dálnicí a nedaleko bude letiště. Jsme již příliš rozmazlení klidem kempů, ve kterých jsme stanovali v posledních dnech a proto jedeme dále. Nad severní hranicí města nalézáme státní park Leasburg dam, kde mají klidný kemp se všemi službami, které dnes akutně potřebujeme (14USD za kempsite, s elektřinou a teplou sprchou).

30 °C

White Sands N.M.

14.10.2009Zobrazeno 2134 krát. TOP

14.10.2009Zobrazeno 2056 krát. TOP

White Sands N.M.

14.10.2009Zobrazeno 2021 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.