roadTrip

Benzín ($) 46.71
Ubytování ($) 46.40

Fotogalerie Počet foto: 5
51.den

Ubytování
Motel

Tuesday, 29.September 2009
San Francisco
Dnes ráno nikam nespěcháme - na obloze jsou mraky, takže čekáme až se počasí trochu umoudří. Také dnes chceme ve městě počkat až do setmění, takže nám trocha ranní pohodičky na hotelovém pokoji určitě neuškodí.

Obloha se díky větru začíná protrhávat a je jasné, že mraky se brzo přeženou dále nad pevninu, takže vyrážíme lovit dnešní zážitky.
Auto zase necháváme přímo ve středu města a v nedalekém visitor centru si zakupujeme jednodenní pas pro použití městské dopravy (11 USD na osobu, vztahuje se na autobusy + historické Cable cary + historické tramvaje + tramvaje).

Nejvíce se těšíme na projížďku Cable carem, ale zjišťujeme že to nebude tak jednoduché protože jezdí jen 3 linky v docela dlouhých intevalech a samotný vůz je docela malinký. To všechno se pak projevuje na dlouhé řadě čekajících zvědavců u hlavních zastávek. My jsme přištli na to, že stačí ujít několik zastávek výše po trase a nastoupení je pak daleko jednodušší a bez fronty. Jenže si pak člověk většinou nesedne a visí na venkovním stupátku jako kus hovězího na háku. Zní to sice bláznivě, ale nakonec je to docela fajn zážitek - vozík sice nejede příliš rychle ani moc nehrkotá, ale některé sjezdy příkrých uliček si turista visící na stupátku stejně pěkně užije ...
Uprostřed vozíku je ulička pro obsluhujícího řidiče, který bláznivě tahá za páky a ještě při tom dělá show (chvilku jsme některého z nich podezřívali, jestli je při smyslech, ale nakonec jsme jeho vystupování odhadli na to, že ho to prostě baví a baví také lidi kolem sebe).

Jako první cíl jsme zvolili uličku Lombard street a její zajímavý úsek, kde se vlní mezi květinovými záhonky - zhora i zdola se motají turisti s foťáky a vyděšený řidič, který sjíždí tenhle šílený svah pak má ještě co dělat, aby se jim vyhnul. Taky jsme si to vyfotili a pěšky pokračujeme dál po Lombard street, funíme při překonávání nekonečných kopečků a mezitím kroutíme hlavou na všechny strany, abychom si prohlédli nádherné fasády viktoriánských domků.

Dorazili jsme k pobřeží a tady vidíme, že se vyčistil opar nad oceánem a mraky na obloze se přesunuly daleko za město. Sice stále fouká vítr a teplo taky příliš není, ale zdá se, že si to dnes užijeme více než včera.
Zajeli jsme také přímo do finančního centra města, kde malé viktroriánské domky vystřídaly vysoké mrakodrapy, a dále až k přístavu odkud je výhled na druhý most Oakland bay bridge. Na první pohled je tento most trochu podobný mostu Golden gate, protože má velmi podobné nosníky, jenže tenhle jich má čtyři a není natřen fotogenickou červenou barvou.

Nasedli jsme také do historické tramvaje (vypadala jako staré české autobusy, kterým se u nás říká "šiška") a přejeli do Fishermans Wharf, kde jsme si v klidu, na sluníčku a bez vichru užili výhledy na zakotvené lodičky, dali si něco na zub a hlavně dlouhou dobu pozorovali a poslouchali válející se lachtany.
Taky jsme se zase nechali dovézt do čínské čtvrti a pořádně si prohlídli několik uliček ozdoběných typickými čínskými lampióny, pouličními lampami a domky, které taky vypadaly jako bychom byli někde v Asii. Prohlídku této čtvrti jsme zakončili u typické čínské vstupní brány a vrátili se zpět autu. Zamířili jsme zase ke břehu zátoky, cesta nás opět vedla přes kopečky downtovnu a my zase litovali naše auto. Navíc se před večerem objevilo na ulicích více aut a motajících se pěšáků a do očí nám svítilo zapadající slunce. Potilo se tedy auto i jeho posádka.

Díky probíhající rekonstrukci silnice a nepříliš dokonalému značení jsme vyhlídku hledali dost dlouho, ale nakonec se nám podařilo dojet a dojít do správného místa, kde jsme vyfotili právě rozsvícený most Golden Gate a vzdálený pohled na noční město.

Vracíme se do hotelového pokoje a ve zprávách vidíme, že dnes bylo díky zemětřesení u Americké Samoy a následné vlně tsunami zalarmováno jižní tichomořské pobřeží. Vzpoměli jsme si kolikrát jsme v posledních dnech u pobřeží viděli informační značky "Vstupujete/opouštíte nebezpečnou zónu tsunami" a trošku nám z toho naskočila husí kůže. Doufáme, že se nám i nadále budou všechny nepříjemnosti vyhýbat a že si následující dny budeme stále krásně uživat. Také doufáme, že se zase brzy vrátí teploučko, abychom si užili příjemný pobyt na březích Tichého oceánu, který je plánován v dalších dnech.

20 °C

Domky na California Street
29.9.2009Zobrazeno 2211 krát. TOP

Noční Golden Gate Bridge
29.9.2009Zobrazeno 2258 krát. TOP

Pohled na downtown z Golden Gate promenade
29.9.2009Zobrazeno 2212 krát. TOP

San Francisco
Vstupní brána do čínské čtvrti
29.9.2009Zobrazeno 2213 krát. TOP

Příkrý sjezd v Lombard Street
29.9.2009Zobrazeno 2201 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.