roadTrip

Benzín ($) 0.00
Ubytování ($) 46.40

Fotogalerie Počet foto: 4
50.den

Ubytování
Motel

Monday, 28.September 2009
San Francisco
Už večer se chválíme za rozhodnutí bydlet v motelu - v televizi totiž sledujeme předpověď počasí a ta říká, že přichází ochlazení asi o 10 stupňů, oblačno a hlavně větrno (to by mohl náš chatrný staník těžce snášet).

Ráno si v hotelu dáváme vydatnou snídani a vyrážíme do centra San Francisca. Auto parkujeme nedaleko Visitor centra a jdeme získat potřebné informace. Mimo jiné nám poradili, kde můžeme auto zaparkovat na celý den za příznivou cenu 8 USD - je to nedaleko, takže realizujeme ihned.

Pak následuje procházka centrem města a my jsme docela zklamaní - v samém centru totiž kromě projíždějících Cable carů (historická typická tramvaj San Francisca) přiliš líbivých věcí vidět není. Naopak se nám město v centru zdá špinavé, neupravené a přeplněné bezdomovci. Po nějaké době uznáváme, že jsme udělali chybu v tom, že jsme si na Visitor centru nenechali poradit nějakou správnou trasu se zajímavostmi a rozhodli se jít jen podle mapy.
Pepča mezitím běduje, že dnes není dobré počasí a na fotkách dnes vůbec nebude vidět modrá obloha. Janě díky neustálému větru začíná být trošku zima, takže nenápadně běduje taky.

Měníme tedy plány a míříme k moři do místa Fishermans Wharf, což je přístav kde najdeme obchůdky, restaurace, stánky s nabídkou lákavě vyhlížejících talířů s mořskými plody, muzikanty a jiné zajímavosti.

Již cestou k přístavu se ulice začínají nějak moc vlnit, šlapeme z kopce a zase do kopce a konečně se začínáme zahřívat. Kolem ulice obdivujeme typické barevné viktoriánské domy a žasneme nad strmostí některých uliček. Když jsme chodili po horách, tak tam kvůli takovému svahu byly vyrobeny dlouhé serpentiny, aby se stoupání zmírnilo - tady v San Franciscu Vás do takového svahu nechají jít rovnou a navíc do stejného kopce nechají funět i auta (některým při rozjezdu podkluzují kola). Užíváme si tedy výhledy na zvlněné uličky.

V přístavu nejdřívě projdeme Hyde St.Pier Historic Ships (5USD za osobu, překvapivě i tady však platí náš Annual Pass), což je molo u kterého jsou zakotveny historické lodě, které je možné si zevnitř prohlédnout. Ještě víc než lodě nás zaujaly podivné zvuky, které se ozývaly z nedalekého mola - po chvíli zjišťujeme, že se tam povaluje banda lachtanů a tak je dlouhou dobu pozorujeme.

Vítr v přístavu je ale ještě silnější a nepříjemnější než ve městě a my už jsme zase za chvilku prokřehlí. Opouštíme tedy lodě a zastavujeme se v nedalekém Visitor centru, kde mají výstavu dokonalých modelů lodí. Uličkami v přístavišti se pak dostáváme až k Fishermans Wharf, procházíme se tu, fotíme nedaleký Alcatraz a zase pozorujeme skučící lachtany.

Nastává čas k návratu do auta, takže tentokrát jdeme doporučenou trasou přes kopeček Telegraph Hill s vyhlídkovou věží, čtvť Notrh Beach, které se říká také Malá Itálie ,a přes Chinatown tedy čínskou čtvrť a konečně můžeme obdivovat typické uličky, viktoriánské barevné domy a vyhlídky na historickou i finanční část města.

Uvidíme co nás čeká zítra ...

18 °C

28.9.2009Zobrazeno 2264 krát. TOP

Hodně nakloněné parkoviště
28.9.2009Zobrazeno 3060 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.