roadTrip

Benzín ($) 39.59
Ubytování ($) 16.00

Fotogalerie Počet foto: 3
47.den

Ubytování
Camping

Friday, 25.September 2009
Tahoe Lake - Reno - Lassen volcanic N.P.
Ráno si pochvalujeme, že jsme se ubytovali v motelu. Jsme totiž ve výšce kolem 1800 metrů a je to výrazně poznat na ranní teplotě, teploměr nám ukazuje zase jen 8 stupňů.

Zabalení do bund a často využívající báječnou vymoženost našeho autíčka, která nám pod zadkem zahřívá sedadla, pomalu vyrážíme na okruh kolem jezera Tahoe. Často zastavujeme na vyhlídkách a obdivujeme průzračnou vodu jezera, písečné nebo oblázkové břehy a obrysy skalnatých hor, které se nad nimi rýsují. Jezero Tahoe Lake patří k nejčistším, nejvýše položeným a nejchladnějším jezerům. čistota vody dosahuje 99,9%, leží v nadmořské výšce 1898 metrů, jeho konstantní teplota v hloubce 183 metrů je jen jen 3,8 stupňů a vodní plocha se rozkládá na 122200 akrech. Kolem břehů se táhne cesta, obklopená balvany a borovicemi a mezi nimi jsou tu a tam postaveny soukromé rezidence s vlastními moly.

Objeli jsme celé jezero, na severním břehu si z výšky, kam stoupá silnice, dopřáváme poslední vyhlídku a míříme dál do města Reno ve státě Nevada.

V Renu procházíme hlavní ulici, na které jsou postavena kasina. Kasina v Renu ale nemají tak luxusní interiéry, exteriéry a ani žádné atrakce. Shodujeme se, že tomu co jsme si užili a viděli v Las Vegas, se nemůže rovnat. Uvítali jsme, že na hlavní ulici právě probíhalo setkání motorkářů - bylo tady spoustu stánků s vystavenými naleštěnými motorkami v různých barvách, tvarech a úpravách, všude kravál z nastartovaných bublajících motorek, taky stánky s motorkářským oblečením a vybavením, tuningem motorek, 2 šílenci na motorkách jezdící dole hlavou v drátěné kouli, pár kapel s live muzikou a jiné atrakce, které nás tu na chvilku zabavily.

Po krátké době opouštíme Reno a vracíme se do státu California, kde odpoledne dojedeme do N.P. Lassen Volcanic (vstup 10USD za auto, Annual Pass opět akceptován). Pepča si už nepamatuje, co přesně je v tomto parku zajímavého a tak nevíme, co od něj očekávat. Při příjezdu a návštěvě visitor centra je ale vše jasné - jedná se o krajinu, kterou vytvořil výbuch vulkánu Brokeoff volcano, jeho vrcholek asi 500 metrů byl kdysi dávno odmrštěn erupcí a zbylo tu místo něj jen spousta dalších kopců rozložených ve výšce asi 2500-3000 metrů, které jsou velmi členité, rozbrázděné menšími či vetšími údolíčky a spolu s často se střídajícími barvami kamení a sytě zelenou barvou borovic tak tvoří fantastickou podívanou. Dominantou parku je vrcholek sopky Lassen Peak (3187 m), který je stále aktivní, což také dokazují četná místa, kde na potvrch uniká sirná pára nebo horká voda či bahno.

Rychle ještě hledáme místo pro stan a vyrážíme si před večerem prohlídnout vrcholek Lassen Peak (jen z parkoviště), průzračné ale ledové jezero Lake Helen pod jeho úpatím (jen sestup ke břehu a smočení dvou prstíčků) a procházíme ještě zajímavou trasu Bumpass Hell, přes rozlehlý úsek s hydrotermální aktivitou (podivuhodná kombinace barev ,bublání, stříkaní, sirný smrádek, burácení a syčení).

29 °C

Bumpass Hell - termální jezírko
25.9.2009Zobrazeno 2257 krát. TOP

Lassen Volcanic N.P.
Lassen Peak při odjezdu na západ
25.9.2009Zobrazeno 2215 krát. TOP

Lassen Peak - stále aktivní sopka
25.9.2009Zobrazeno 2200 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.