roadTrip

Benzín ($) 36.54
Ubytování ($) 33.84

Fotogalerie Počet foto: 4
38.den

Ubytování
Camping

Wednesday, 16.September 2009
Bryce Canyon N.P. - Zion N.P.
Po velmi chladné noci (není se čemu divit, protože jsme opět ve výšce nad 2000m) ráno vyrážíme k branám parku Bryce Canyon N.P. (vstup 25 USD za auto, Annual Pass nás opravňuje k bezplatnému vstupu). Ještě před vjezdem se u cesty objevují krásně zbarvené a tvarované skály a my se opět rozplýváme nad jejich krásou.

Zastavujeme na parkovišti u Sunrise point, což je vyhlídka na hraně kaňonu a před námi se objevuje výhled na prostor pod námi, který je posetý nežně oranžovými skalami, které jsou probarveny bílými pruhy. Skály jsou podivně tvarované, vytváří sloupy, figurky a jiná podivná sousoší. Společně se vydáváme na procházku po Queens Garden trail, která vede dolů pod skály, klikatí se mezi nimi a několika místy se skrz ně prohryzává malými tunýlky. Na ní pak navazuje Navajo trail, která již vede k vyšším skalním útvarům a v závěru stoupá úzkou vysokou průrvou zpět na hranu kaňonu k vyhlídce Sunset point. Pepa si navíc přidává odbočku na okruh Peekaboo, kde obchází další skalní útvary s častým klesáním a stoupáním (únava z předešlého výšlapu na dno Grand canyonu se zřejmě neprojevila). Jana mezitím zatuhla na Navajo trail - průchod úzkým kaňonem s neustálými fantastickými výhledy na okolní oranžové
skály vyžadoval časté focení a okukování.
Pak nasedáme do auta a projíždíme další vyhlídky, kde opět pořizujeme desítky fotek. Ačkoliv je polojasno, stále je docela zima, protože tento park je položen ve výšce mezi 2300-2700 metrů. Už se těšíme na sjezd do nižších poloh a teplíčko, která nás čeká v Zion N.P.

Opravdu nelitujeme, že jsme tento park navštívili. Shodujeme se, že žádný z parků, které jsme navštívili, nelze vynechat, protože každý z nich vypadá jinak a nabízí jiné zážitky.

Odpoledne dojíždíme ke vjezdu do N.P Zion (vstup 25USD za auto, Annual Pass opět zajistil bezplatný vstup) a spokojeně zaznamenáváme, že se okolní teplota konečně zvýšila na příjemnou mez. Bohužel park má jen dva kempy a ty už jsou v tuto dobu plně obsazeny. Proto musíme projet celým parkem a hned u jižního výjezdu rozbalujeme stan v komerčním kempu Zion canyon (33USD za noc, bez elektřiny, Wifi použitelná). Večer ještě vyrážíme naplnit žaludky a pak už v klidu dopisujeme poznámky, stahujeme fotky a plánujeme zítřejší příjemný den v hlubinách kaňonu N.P. Zion.

27 °C

Bryce Canyon N.P.
Cesta na dno kaňonu patří k nejlepším na světě
17.9.2009Zobrazeno 2209 krát. TOP

Bryce Canyon N.P.
Různé tvary a barvy skály
17.9.2009Zobrazeno 2296 krát. TOP

Bryce Canyon N.P.
Barvy i tvar skal jsou úchvatné
17.9.2009Zobrazeno 2243 krát. TOP

Neuvěřitelný pohled do amfiteátru
17.9.2009Zobrazeno 2244 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.