roadTrip

Benzín ($) 0.00
Ubytování ($) 20.00

Fotogalerie Počet foto: 4
26.den

Ubytování
Camping

Friday, 04.September 2009
Arches N.P.
Arches!!! Oblouky, oblouky, oblouky... nádhera, krása, skvělý den, pohoda...

Ráno vyrážíme k nedalekému městečku Moab - je nedaleko, ale přesto v campu Willow flat stan balíme a přejíždíme do Moabu, kde kousek za městem vyhledáváme komerční kemp Moab rim (20 USD za kempsite, s elektřinou, Wifi zdarma, teplé a udržované sprchy, bez bazénu který je ale pro nás zbytečný přepych - není čas jej využít).

v této oblasti je sice několik možností kempování, které jsou jistě romantičtější, ale my jsme museli zvolit tento, neboť po několika nocích strávených v divokých kempech byl zcela nezbytný servis, které poskytují jen komerční kempy. Přímo v N.P. Arches je přímo u Devils garden jeden divoký kemp, ovšem ten byl už z rána plně obsazen, byť ještě nebyl víkend. Je zřejmě nezbytná rezervace předem. Kolem parku se táhne řeka Colorado, která je zde sevřená vysokými červenými skalami a i zde je několik divokých kempů přímo na břehu - i zde by jistě bylo velmi romantické usínání.

Dnes jsme moc necestovali, takže bránu parku Arches N.P. (vstup 10USD za auto, díky Annual Passu opět zdarma) projíždíme již v 10hodin, studujeme mapy a plánujeme výšlapy. V tomto parku je opravdu co vidět, již kousek od vjezdu zastavujeme a fotíme první oranžové tvarované skály, byť jsme podle plánu měli nejdříve dojet na konec parku.

Je třeba říci, že v parku je hodně návštěvníků - ti se ovšem rozdělí do 4 atraktivních lokalit, kde jsou skupiny skalních útvarů, takže nakonec není nikde žádná tlačenice (až na autobusy čínských turistů).

My si jako první vybíráme místo zvané Devils Garden, kde podnikáme tůru skrz skalní útvary, míjíme spoustu krásných oblouků a u posledního z nich s názvem Double O arch dáváme odpočinek ve stínu s výhledem do obou otvorů brány. Cesta byla opravdu únavná, neboť se nám stuňuje horko, je bezvětří a cestou je velmi málo stinných míst.
Přesto, že jsme tůru podnikli v době, kdy to nejvíce pálí, díky dobré zásobě tekutin úspěšně docházíme zpět k autu a vyrážíme k další zajímavosti.

Odbočujeme do údolí vedoucí k bráně Dellicate arch. Zde podnikáme krátký , ale díky horku devastující výšlap k vyhlídce a rozhodujeme se, že je potřeba zvolnit.

Odbočujeme tedy k piknikové oblasti, nalézáme jediný stůl schovaný ve stínu borovice, doplňujeme tekutiny, kalorie, síly a vytahujeme počítač k dopsání poznámek z předešlých dnů. Počasí se ovšem mezitím bez našeho dohledu trochu kazí a na obloze se začínají objevovat bouřkové mraky.

Balíme švestky a vyrážíme k oblasti oken. Zde se kocháme velikostí oblouků South a North window, Truttle arch a jako lahůdkou nakonec pak Double arch. Double arch jsme nadšeni, prolézáme ji důkladně, šplháme až do horního okna a užíváme si výhledu. Mraky se mezitím posunuly a v dálce už slyšíme hřmění.

Vracíme se na rozcestí a tam si ještě prošmejdíme okolí zajímavého útvaru nazvaného Balancující kámen. Díky hrozícímu dešti si celou trasu užíváme pěkně v klidu bez davů lidí (na trase zbyli jen 2 češi - tedy my dva, amíci fotili z bezpěčí parkoviště a číňani radši sbalili slunečníky a stáhli se do bezpečí). Žádný déšt ani bouřka se nakonec nekoná.
Na obhlídce jsme zjistili, že kámen zas až tak moc nebalancuje, že má pořádný podstavec a že zřejmě ještě nějakou dobu vydrží nahoře.

Ač neradi, kolem 7hodiny večer opouštíme bránu parku. Předtím ovšem ještě zastavujeme u dalších vyhlídek a fotíme fotky skal s barevnými bouřkovými mraky. Pepa spokojen, Jana skoro slzy v očích neboť se jí odsud opravdu nechce.

Vracíme se do kempu, kde ze sebe smýváme nánosy soli z dnešního náročného dne a vyrážíme do města Moab, kde si dáváme bagetky ve fast-foodu SUBWAY (po celou dobu cesty jsou našimi favority, jejich 30 centimetrová přeplněná bageta to u nás prostě vyhrála). Uvnitř v klidu dopisujeme poznámky z dnešního dne a vyrážíme zpět do kempu.

V městě Moab je ještě několik dalších příležitostí, jak si příjemně užít volný čas. Je zde možnost rentování jeepů nebo čtyřkolek, a projíždět se na nich přímo pod skalami by byla jistě výborná adrenalinová záležitost. Všude v okolních národních parcích a kolem řeky Colorado jsou k tomu určeny speciální nezpevněné cesty. Také je možné zkusit si tu rafting na peřejích Colorada, projíždět se na koních a další zajímavé aktivity. Při odjezdu jsme nakonec litovali, že jsme si na některou z nabízených možností neudělali čas - snad někdy příště či v jiném městě...

36 °C

3.9.2009Zobrazeno 2396 krát. TOP

Souhra barev
3.9.2009Zobrazeno 2359 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.