roadTrip

Benzín ($) 15.00
Ubytování ($) 19.00

Fotogalerie Počet foto: 4
21.den

Ubytování
Camping (KOA)

Sunday, 30.August 2009
Grand Teton N.P.
Z Yellowstone odjíždíme jen pár desítek mil na jih do N.P. Grand Teton (vstup 25USD za auto, od Yelowstone ovšem není vstupní stanice takže odsud asi zdarma, stejně by ale platil náš Annual Pass).

Již cestou zastavujeme a fotíme panomama skalnatých velikánů, kteří se rýsují nad velkými ledovcovými jezery, vedle kterých projíždíme.

Dojíždíme do stanice Jenny Lake, kde je malý kempík, rychle rozbalujeme stan a plánujeme tůru. Vybrali jsme Lupine Meadows, s délkou 9,6 mil (včetně zpáteční cesty) a převýšením 901 metrů. Cesta vede travnatým a později lesnatým úbočím s výhledem do údolí a nA malá jezírka pod horami. Co se týká vysokohorských panoramat, je tato cesta většinou nudná, protože není přes stromy nic vidět.
Až v závěru se začínají objevovat vrcholky hor a cesta končí v uzavřeném kotli s ledovcovým jezerem Ampitheater Lake sevřeným okolními skalami. Ani odsud není příliš dobrý výhled. Cesta je ovšem zajímavá tím, že můžete pozorovat zvířata - my jsme viděli laňku, která si to klidně mašírovala na chodníčku proti nám, skoro jsme čekali, že projde kolem nás, ale zvítěžil hlad a ona si odskočila asi metr pod cestu uzobnout nějaký lísteček. Na zpáteční cestě jsme zase asi 20 metrů pod cestou viděli černého medvěda ožírajícího borůvky - statečně jsme vyrobili jednu fotku a urychleně se přesunuli dále. Chodníček stoupá nepříliš příkře, ani technicky náročně, zato vytrvale. V psaném itineráři je na tuto cestu naplánováno 8 hodin, my jsme to zvládli za necelých 6 hodin, Pepa spokojen, Jana na pokraji zhroucení - cestou se objevují drobné stávky.

Cestou zpátky vidíme bouřkové mraky, amíci při návratu nápadně zrychlují a nemají ani čas pozorovat okolní zvířata. My jdeme stále stejným tempem a za zvuků hřmění odrážejících se od stěny Grand Teton v klidu, za sucha docházíme až k autu. Pár kapek a nějaká ta větší kroupa spadlo až po dojetí do kempu, když jsme si grilovali večeri.

Večer k nám přicházejí žádat o rezervaci nějací dva chlapíci. Jejich angličtina je asi tak dobrá jako naše, tak po otázce "How do you from?" objevujeme , že se k oboustranné spokojenosti domluvíme lépe česky. Kluci jedou z Kanady na jihozápad USA, a už na ně v tomto malém kempíku nezbylo místo a potřebují ho zamluvit aspoň na zítra.

21 °C

30.8.2009Zobrazeno 2370 krát. TOP

Výhled do údolí při výšlapu Lupine Meadows
30.8.2009Zobrazeno 2321 krát. TOP

Texty, obrázky jako i všechny náležitosti obsaženy na této stránce jsou chráněné autorským právem a jejich použití podléhá písemnému souhlasu autora.